Kan ik als mijn vraag hieronder niet staat ook gewoon contact opnemen met jullie?

Natuurlijk kan dat, je kunt ons mailen op info@kaarsenboetiek.nl of bellen via 0413 399 511 of 06 160 161 61.

Waarom hebben jullie geen gewone webshop?

Dat is een bewuste keuze. We willen absoluut geen standaard kaarsen maken. En als we dan een persoonlijke kaars willen maken, vinden wij dat de klant zelf alles op moet kunnen geven wat hij/zij wenst. Wij zetten voorbeelden op de website, maar de klant mag dan meedenken, dus teksten, lettertypen, kleuren, maar ook afbeeldingen veranderen. Kortom, wij kregen het niet passend in een webshop gegoten wat wij aan bestellingen krijgen.
We gebruiken dan ook een bestelformulier, waar NAW en telefoon gegevens opgegeven moeten worden, wel/niet verzenden en daarna een groot veld waar je in kunt typen wat je wenst.

Maken jullie ook wasreliëfs in 3D exclusief voor één kaars ?

Nee, we maken wasreliëfs in 3D alleen in series. Anders zou de kaars te duur worden in verband met het boetseren van de eerste vorm en daarna het maken van een mal in siliconenrubber. Het kan zijn dat een ontwerp aan ons aangeleverd wordt wat lijkt op een bestaand ontwerp in 3D bij ons, dan overleggen we over het alternatief.

Je kunt dus wel bij bestaande 3D wasreliëfs of bedrukkingen een andere kleur of indeling kiezen?

Andere kleur kan zeker, maar ook bijvoorbeeld een bandje rondom de kaars extra, of cijfers in reliëf bij een jubileum. De indeling is vrij te veranderen. Meestal zonder meerkosten. Als dat wel het geval is laten we dat vooraf weten. De kleur van handgeschilderde teksten is wel beperkt, dat kan alleen in goud- of zilverkleur. Bij drukwerkteksten kunnen we de meeste lettertypes gebruiken en ook in diverse kleuren.

Welke soort kaarsen en versieringen hebben jullie?

Bij de kaarsen maken we onderscheid tussen:

  1. Dompelkaarsen met ronde kop. Taps toelopend en laagje voor laagje met dompelen dikker geworden. Weinig lucht er in, dus lange brandtijden;
  2. Dompelkaarsen met bijenwas en rechte kop. Ook kaarsen die gedompeld zijn, maar dan rechter van vorm, en bovenaan af gefreesd zijn zodat er een vlakke kop op zit. Dus ongeveer dezelfde eigenschap als de dompelkaars, zelfs meer branduren en alleen rechte vorm tot bovenaan, door de bijenwas zijn ze iets meer ivoorkleur;
  3. WaxGifts, plastic (onbrandbaar) potje met een geperst kaarsje er in welke ongeveer 30 uur brandt. De buitenzijde voorzien we van een bedrukking .

Bij de versieringen hebben we:

  1. De WaxClassic-collection, de klassieke handgemaakte 3D-wasreliëfs dmv. mallen die we zelf ontworpen hebben en met handgeschilderde teksten, kleuren van de reliëfs zijn aan te passen zonder meerprijs;
  2. De WaxDream-collection®, bedrukking van cirkels en teksten in kleur op een kaars en daarna een 3D-wasreliëf daar weer op. Frisse kleuren, moderne uitstraling. Wel vaste vormen van wasreliëfs, maar kleuren kunnen veranderd worden. En uiteraard de teksten;
  3. De WaxImage-collection. Alles wat we niet in reliëf kunnen maken kunnen we dan nog drukken in de kaars. Foto-kwaliteit met eigen ontwerp of door ons aangepast. Foto’s, geboortekaartjes, huwelijkskaarten, noem maar op. Eigen lettertypen en kleuren naar wens.
  4. De WaxWonder-collection®, bedrukking van cirkels, vlekken (wolkjes), bladen etc. en teksten in kleur op een kaars en daarna een 3D-wasreliëf daar weer op.  Wel vaste vormen van 3D-wasreliëfs. En uiteraard de teksten;

Hoe bedrukken jullie kaarsen?

Wij maken eerst het ontwerp in Photoshop. Dat kan een geboortekaartje zijn of een foto, etc. Digitaal aangeleverd is mooi, maar we scannen ze anders in op zeer hoog kwaliteitsniveau. Als de indeling aangepast moet worden om het mooier te maken doen we dat ook. Dan de teksten erbij en daarna bedrukken eerst een transfer met deze full-colour techniek (foto-kwaliteit) en brengen die aan op de kaars. Dan moet de bedrukking drogen. Nadat de bedrukking droog is, dompelen we de kaars nog een keer over in de dompelketel met was. Er zit dan een laag over de afbeelding en het kan niet meer beschadigen. Dat over dompelen is heel belangrijk. Geen sticker of watertransfer er op geplakt, zoals we vaak zien op internet. Let ook op voor brandgevaar met stickers op kaarsen!

Wat is de levertijd?

De levertijd is afhankelijk van de wens. Ontwerpen aanpassen voor een kaars is natuurlijk altijd wat extra werk dan een kaars uit bijv. de WaxDream-collection®. Op onze pagina “Actuele levertijden” kun je meer informatie vinden.

De prijzen in de prijslijst zijn inclusief BTW, maar kan ik ook als bedrijf bestellen?

De prijzen zijn inderdaad op deze website altijd inclusief BTW, maar op onze facturen staat de BTW altijd nog apart vermeld. Dus als je een bedrijf hebt of in opdracht van een bedrijf besteld, kan de factuur gewoon in de boekhouding opgenomen worden.

Hoe kan ik bestellen?

Bestellingen ontvangen we het liefst via het bestelformulier omdat we dan alle vaste gegevens gelijk erbij hebben. Maar bestellen kan ook per email, met vermelding van naam/adres/woonplaats/telefoonnummer en of de bestelling verzonden moet worden. Telefonisch bestellen beperkt zich tot overleg over de mogelijkheden. We willen toch altijd een bevestiging hebben per mail, post of bestelformulier, omdat we geen misverstanden willen over bijv. de teksten.

Ons bezoeken om een kaars te bestellen kan uiteraard ook, maar uitsluitend na een telefonische afspraak.

Kan ik zelf een eigen afbeelding aanleveren om te laten drukken op een kaars?

Uiteraard kun je zelf een digitaal bestand aanleveren om te laten drukken op een kaars. Wij passen in overleg de maat en/of indeling aan, zodat het mooi op de kaars past. Bedenk wel dat wij geen kleurcorrecties kunnen toepassen, omdat we het originele ontwerp niet hebben. Beeldschermen en printers zorgen er vaak voor dat kleuren afwijken van de werkelijkheid. Als wij bijv. de originele trouwkaart of het geboortekaartje niet hebben kunnen we niets corrigeren.
Ook kun je een kaart of foto aan ons sturen met de oude vertrouwde post. Overleg dan tevoren even, zodat we weten dat er een kaart of zoiets komt en dan voegen we die toe aan de opdracht.

Hoe kan ik een afbeelding aanleveren?

Een digitale afbeelding kan bij het bestelformulier toegevoegd worden met een knopje onderaan. Maar uiteraard kun je ook een los mailtje sturen nadat je het bestelformulier hebt ingevuld en aan ons hebt gezonden.

Wat voor een type bestand moet ik aanleveren?

We kunnen heel veel verschillende bestandstypes bewerken. Bijvoorbeeld PST (Photoshop), JPG, PDF, DOC (Word), DOCX (ook Word), EPS, AI, PUB, etc . Als we er niet uitkomen melden we ons.

Krijg ik nog een voorbeeld te zien?

Dat kan, we maken indien dat gewenst is een proefdruk van het gedeelte wat gedrukt wordt. Dit is een digitaal (PDF) bestand, waar de later eventueel aan te brengen wasreliëfs niet op te zien zijn. Het gaat dan over de tekst en indeling die gecontroleerd kan worden. Eventuele aanpassingen kun je dan mailen aan ons.

Krijg ik snel antwoord op mijn mail?

In de regel antwoorden we op werkdagen binnen 24 uur. Af en toe belandt onze mail in de spamfilter. Dit is afhankelijk van de instelling bij de klant. Het is dus belangrijk dat je controleert of dit gebeurd is als ons antwoord niet binnen de net genoemde periode binnen is. Andersom geldt dit ook, wij controleren dagelijks onze spamfiltermappen. Maar soms gaat het technisch mis. Mail app of bel ons gerust als je geen reactie krijgt op jouw mail.

Moeten we vooraf betalen?

Ja, bij verzending dient vooraf betaald te worden, maar bij afhaal kan contant of met PIN betaald worden bij ons.

Hoe kan ik dan betalen als ik thuisbezorgd wil hebben?

Nadat we weten wat de wens is maken we een proforma factuur en mailen die samen met een betaalverzoek (Ideal) waar alles al op staat. Na betaling via dat betaalverzoek start dan de opdracht. Bij aflevering zit de officiële factuur dan bij het pakket, alleen nog voor jouw eigen administratie.

Met wie verzenden jullie de kaarsen en is dat veilig?

Wij verzenden alle pakketten in Nederland en België met PostNL. Mocht er iets mis gaan is dat onze verantwoording en regelen wij dat tot de voordeur of het afhaalpunt van jou. Je krijgt zodra het pakket afgeleverd wordt bij PostNL ook de track- en tracecode zodat je het pakket kunt volgen in de app van PostNL.

De verzendkosten die we hanteren zijn de kosten van PostNL, de BTW die daar helaas door ons nog over doorberekend moet worden en een kleine bijdrage voor de sterke doosjes die we gebruiken. We zijn daar transparant in, we maken geen winst op verzendingen.

Kunnen we de bestelling ook afhalen?

Ja, dat kan, maar wel alleen op tijdsafspraak bij voorkeur telefonisch. We zijn eigenlijk een ontwerp- en waskunstatelier en leveren in heel Europa wasreliëfs voor kaarsen en ook alleen aan kaarsenfabrikanten. We hebben meerdere locaties en de afdeling kaarsenboetiek.nl, hebben we erbij voor de particuliere markt in Nederland en België. Maar we zijn niet altijd aanwezig of in staat een particulier te ontvangen. We maken dan graag een afspraak voor afhaal.

Kan ik de bestelling ook naar een ander laten sturen, bijvoorbeeld als cadeau?

Ja, dat kan, geef op het bestelformulier maar het bezorgadres op. Uiteraard stoppen we dan de definitieve factuur er niet bij. Maar we kunnen wel een persoonlijk kaartje erbij doen met een persoonlijke tekst. Service van de zaak!  Al onze kaarsen worden trouwens in cellofaan met een goudkleurige sluitclip verzonden.

Valt een kaars van kaarsenboetiek.nl ook onder het herroepingsrecht (binnen 14 dagen terugsturen)?

Bij onze gelegenheidskaarsen geldt het herroepingsrecht niet omdat in de wet staat dat de bedenktijd niet geldt voor onder meer:

  • producten die u laat maken ‘volgens de specificaties van de consument’: denk aan een maatpak, of een kast op maat of dus een gelegenheidskaars
  • producten die duidelijk persoonlijk zijn: bijvoorbeeld foto’s van personen, of sieraden met een speciale gravering, of dus een gelegenheidskaars

Kan ik ook onderin de kaars een gat op maat laten maken voor een kandelaar die ik heb?

Jazeker, we hebben alle gereedschappen in huis om het pengat op maat te maken. Deze extra service is ook gratis.

Waar moet ik rekening mee houden met het branden van kaarsen?

Kaarsen vergen “onderhoud”. Tijdig lont afknippen, naar binnen vouwen van de wasrand na langere tijd branden van de kaars en uiteraard een kaars nooit alleen laten branden, het blijft open vuur.
Bij onze kaarsen met bijenwas zit een blad met een uitgebreide uitleg over het branden van de kaars.